Proiectul „Mobile Education” („MobileEdu”) – proiect demonstrativ pentru utilizarea tehnologiei mobile și a Internetului în educație

In luna iunie va avea loc conferința de bilanț a proiectului „MobileEdu”. Proiectul „MobileEdu” este derulat de capitolul român al Internet Society (www.isoc.ro) si are ca obiectiv principal analiza eficienței și a beneficiilor rezultate ca urmare a utilizării noilor tehnologii IT în domeniul educației. 
 
Pe parcursul a 12 luni, 40 de elevi din ciclul 1-4 de la școala generală nr. 205 „Adrian Păunescu” din București au experimentat împreună cu dascălii lor un nou mod de învățare intuitivă prin joc și explorare cu ajutorul tabletelor conectate la Internet. Internetul este o resursă inepuizabilă de informații, scurtează distanțele între oamenii aflați în toate colțurile lumii, care devin în același timp producători și consumatori ai informației și oferă elevilor cât și dascălilor posibilități nelimitate de lărgire a orizontului cunoașterii.
 
In momentul de față, informația este foarte dispersată pe Internet, prin diferite surse. Ca atare, aceasta nu este o resursă pedagogică în sine, ci reprezintă piese cu ajutorul cărora se poate construi un proces pedagogic. Prin implicarea dascălilor și a echipei de proiect, Internetul și resursele educaționale puse la dispoziția copiilor au transformat orele de curs într-un proces de explorare distractiv și interactiv, un timp al învățării plăcute.
 
Pe parcursul proiectului, cei mici au învățat să folosească Internetul în mod sigur și eficient. În cadrul orelor de curs, au parcurs împreună cu echipa de proiect noțiuni de securitate, rețelistică și comunicare web și, nu în cele din urmă, și-au imaginat cum va arata Internetul de mâine. ”Aș vrea să inventez un program Internet prin care să descoperim viața pe alte planete”, Tudor, clasa a-4-a.
 
Proiectul a fost sponsorizat de către organizația Internet Society (www.internetsociety.org) și derulat de capitolul român al organizației – Asociația Societatea Internet - și a beneficiat de sprijinul următorilor parteneri principali:

  • Școala Generală nr. 205 „Adrian Păunescu”, sector 6, București – Beneficiar;
  • QuadPlus – Consultanță managerială, comunicare și infrastructuri IT;
  • INSOFT Development and Consulting – Software educațional;
  • Țucă Zbarcea și asociații – Consultanță legală;
  • Axetel – Consultanță de securitate și web design;
  • Bitdefender – Aplicație control parental.

 
În cadrul proiectului, care s-a desfășurat pe durata unui an, au fost derulate următoarele activități ce au contribuit la atingerea obiectivelor proiectului și la înregistrarea unor rezultate pozitive:

  • Au fost introduse 15 tablete electronice conectate la Internet și dotate cu resurse educaționale, ce au fost utilizate de elevii din grupul țintă, pe durata orelor de curs;
  • Peste 40 de elevi din ciclul primar și cadrele didactice coordonatoare au experimentat o nouă modalitate de predare-învățare, ce se bazează pe utilizarea resurselor educaționale moderne în sala de clasă;
  • Au fost testate și utilizate cu succes pe durata orelor de curs, 18 lecții educaționale interactive learnIN, dezvoltate de compania INSOFT Development & Consulting; lecțiile interactive „learnIN” promovează principiul „SMART Learning” și au oferit elevilor ocazia de a învăța într-un mod plăcut și distractiv. Cu fiecare lecție „learnIN” elevii au avut șansa de a descoperi, de a explora și de a-și dezvolta noi abilități și competențe;
  • Au fost utilizate programe de control parental furnizate de compania Bitdefender, pentru a gestiona eficient accesul prioritar al elevilor la conținutul educațional de pe tablete.

 
Mulțumim, de asemenea, partenerilor secundari ai proiectului:

  • Colegiul Național „David Prodan”, Cugir, Județul Alba – Beneficiar;
  • Microsoft România – Infrastructuri software și IT;
  • Institutul Național de Cercetări Sportive – Consultanță impact medical;
  • Liliana Hadji – Consultanță psihologică;
  • Adrian Dumitrescu – Consultanță impact medical;
  • AllView – Partener furnizor tablete;
  • Romkatel – Partener rețelistică.